Friday, December 24, 2010

Hamba rabbani

                                                         kerana Islam aku masih di daerah ini

Hamba Rabbani

Semuanya bermula disini,
bermula dari sekeping hati,
belayar mencari ketenangan abadi,
namun apa yang sebenarnya dicari?
ke sana dan ke mari,
namun apa yang ku temui...adalah kebahagiaan duniawi,
bukan ini yang ku cari!!
adakah engkau tidak mengerti??
aku mencari identiti diri,
buat contoh para pemuda dan pemudi,
jauh di sudut hati,
aku mengharapkan kelainan diri,
kerana aku sudah tak tertanggung lagi,
kelemahan dan keaiban diri,
pada Maha Mengetahui,
namun aku kuatkan diri,
selalu menyendiri..
memikirkan mengenai kehidupan abadi,
kerana sabda nabi,
orang yang bijak adalah orang yang menyediakan diri,
persiapan menghadapi mati,
tapi diri ini masih tidak mengerti,
terus sahaja tidak peduli,
ikutkan diri sendiri
tanpa diikat iman di hati,
hari demi hari,
kematian selalu mandampingi,
tanpa aku sedari,
Ya Rabbul Izzati,
Apakah masih terbuka pengampunan buat diri ini ??
yang selalu terleka  dengan duniawi,
sedangkan peringatan selalu diberi,
dengan ini aku bersaksi,
tidak akan merugikan diri,
untuk dikira amalan kanan dan kiri,
buat bekalan perjalanan ini,
sebagai seorang HAMBA RABBANI...


catatan,
muhammad salman,
dalam bilik,
11:34 pm
24/12/2010.

No comments:

Post a Comment